پروفایل

نقش هوش مصنوعی در افزایش عمر باتری گلکسی اس ۲۵

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۵ به زودی روانه بازار می‌ شود. یکی از ویژگی‌ هایی که جدیدترین نسل از پرچمدارهای سامسونگ دارد، استفاده از هوش مصنوعی برای بالا بردن عمر باتری است. این برند کره ای برای اینکه رقابت خود را با کمپانی اپل به شکل شانه به شانه ادامه دهد، از هوش مصنوعی به شکل قابل توجهی بر روی پرچمدار خود ترجیح داده استفاده نماید. در ژانویه ۲۰۲۵ مطابق هر ساله جدیدترین سری از پرچمدارهای سامسونگ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

با وجود اینکه جدیدترین گوشی سامسونگ به احتمال فراوان با ظرفیت باتری مشابه نسل قبلی یعنی گلکسی اس ۲۴ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت ولی به لطف بهره‌ مندی از هوش مصنوعی و همچنین استفاده از سخت‌ افزار جدید پیشرفت‌ های چشمگیری در خصوص میزان مصرف شارژ باتری آن مشاهده خواهیم نمود.

 

 

چگونه عمر باتری S25 بالاتر می‌ رود؟

مطابق اطلاعات به دست آمده نسل جدید پرچمدارهای سامسونگ مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۴ است. یک پردازنده شگفت انگیز که قدرت پرچمدار آینده سامسونگ را به عنوان یک منبع بی‌ نظیر می‌ تواند تامین کند. نسبت به نسل قبلی یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ پردازنده قرار گرفته شده بر روی این پرچمدار راندمان انرژی به مراتب بیشتری را ارائه خواهد داد. علاوه بر این مطابق گزارش‌ هایی که انتشار یافته است این کمپانی محبوب کره‌ ای در حال کار بر روی یک قابلیت ویژه بوده تا بتواند برای بالا بردن ظرفیت باتری از هوش مصنوعی کمک گیرد.

هوش مصنوعی که بر روی گوشی گلکسی ۲۵ به کار می‌ رود، می‌ تواند بخش‌ هایی مانند پردازنده و مودم را محدود کرده تا از این طریق مصرف انرژی را بهینه کند. تاکنون اطلاعات موثقی در خصوص سرعت شارژ باتری گوشی گلکسی اس 25 انتشار داده نشده است. به احتمال فراوان سامسونگ تکنولوژی شارژ بی سیم را بر روی این نسل از پرچمدارهای خود ارتقا دهد. یک تکنولوژی که می‌ تواند به بهبود سرعت شارژ نسل آینده گوشی‌ های پرچمدار کمک داشته باشد.

 

 

باتری سری گلکسی اس ۲۵ چه ظرفیتی دارد؟

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۵ در 3 مدل مختلف روانه بازار می‌ شود. پرچمدار آینده سامسونگ در مدل معمولی خود مجهز به باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد شد. نسخه دیگر یعنی گلکسی اس ۲۵ پلاس احتمال زیاد یک باتری ۴۹۰۰ میلی آمپر ساعتی را خواهد داشت. با این حال نسخه قدرتمند پرچمدارهای سامسونگ یعنی گلکسی اس ۲۵ اولترا از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌ برد. این مقادیر نشان می‌ دهند که ظرفیت باتری نسل آینده پرچم دارایی سامسونگ کاملا مشابه گلکسی اس ۲۴ است. انتظار داریم که شارژر ۴۵ وات سیمی را بر روی گوشی‌ های اس 25 پلاس و اس ۲۵ اولترا مشاهده نماییم. این در حالیست که نسخه استاندارد با شارژر سیمی ۲۵ وات روانه بازار می‌ شود.

امیدواریم که شارژر بی‌ سیم مغناطیسی Qi2 را بر روی نسل آینده گوشی‌ های پرچمدار سامسونگ مشاهده نماییم. باید منتظر ماند و دید که سامسونگ چه ویژگی‌ هایی را برای باتری و شارژر نسل آینده پرچمدارهای خود در نظر گرفته است.

 

ثبت دیدگاه