پروفایل

مقایسه گوشی شیائومی Redmi 14C و Poco F6 Pro، جدال 2 میان رده از شیائومی

مقایسه گوشی Poco F6 Pro و Redmi 14C کمک می‌ کند تا بتوانید از بین میان رده‌ های ارائه شده توسط این برند محبوب چینی بهترین انتخاب را انجام دهید. بدون شک گوشی Poco F6 Pro به واسطه قیمت به مراتب بیشتری که نسبت به گوشی ردمی 14 سی دارد، انتخابی مناسب‌ تر برای کاربرانی است که قصد استفاده از یک میان رده اقتصادی جهت انجام کارهای روزمره را دارند. هر دو میان رده با رابط کاربری مشابه اندروید ۱۴ و همچنین صفحه نمایش با ابعاد بزرگ در اختیار کاربران قرار می‌ گیرند. در عین حال مشخصات فنی دو گوشی را که بررسی می‌ کنیم، متوجه می‌ شویم که پوکو F6 پرو می‌ تواند عملکردی فراتر از انتظار ما داشته باشد. با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو میان رده از شیائومی بپردازیم. 

 

 

 مقایسه گوشی پوکو F6 پرو و ردمی 14 سی از نظر طراحی و ساخت

 در گام نخست برای مقایسه گوشی‌ های Poco F6 Pro و Redmi 14C به سراغ نوع طراحی و ساخت آن ها می‌ رویم. گوشی Redmi 14C ابعادی بزرگتر نسبت به گوشی Poco F6 Pro دارد. بر روی قاب جلویی گوشی Redmi 14C می‌ توانیم متریال شیشه را مشاهده نماییم. این برند چینی برای قاب پشتی گوشی ردمی 14 سی نیز به سراغ پلیمر سیلیکون و پلاستیک رفته است. در طرف دیگر گوشی Poco F6 Pro قرار گرفته که با پنل شیشه‌ ای در اختیار شما قرار خواهد گرفت. وزن گوشی Redmi 14C نیز 5 گرم نسبت به گوشی پوکو F6 پرو سبک‌ تر است. شیائومی برای میان رده‌ های خود به سراغ استانداردهای روز رفته تا گوشی‌ های مقاوم در برابر آب را در اختیار کاربران بگذارد. 

با توجه به اینکه گوشی پوکو F6 پرو از گواهی استاندارد IP54 بهره می‌ برد، می‌ تواند مقاومت لازم را در برابر آب و گرد و غبار داشته باشد. از نظر ابعاد و وزن و همچنین شکل ساخت به احتمال فراوان نسخه ارزان‌ تر یعنی گوشی Redmi 14C برای کاربران انتخابی جذاب‌ تر به شمار رود. 

 

 

مقایسه صفحه نمایش گوشی Redmi 14C و Poco F6 Pro

 در گام بعدی برای مقایسه گوشی Poco F6 Pro و Redmi 14C به سراغ صفحه نمایش آن ها می‌ رویم. بر روی گوشی پوکو F6 پرو می‌ توانیم یک نمایشگر بی‌ نظیر ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد مشاهده کنیم. این نمایشگر ۱۲۰ هرتزی دارای رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. علاوه بر این تراکم پیکسلی ۵۲۶ خبر از عملکرد فوق العاده این صفحه نمایش می‌ دهد. نسبت نمایشگر به بدنه نیز ۸۹ درصد است. شیائومی ادعا کرده که حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی به ۴۰۰۰ نیت می‌ رسد. یک صفحه نمایش با پشتیبانی از استانداردهای روز که در حد گوشی‌ های پرچمدار عمل خواهد نمود. 

 در طرف دیگر صفحه نمایش گوشی ردمی 14 سی قرار دارد. این صفحه نمایش ۶.۸۸ اینچی است. نمایشگری ۱۲۰ هرتزی که با رزولوشن ۱۶۴۰ در ۷۲۰ پیکسل و با حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیت برای یک گوشی میان رده با قیمت مناسب انتخابی قابل قبول به شمار می‌ رود. 

 بدون تردید در مقایسه نمایشگر گوشی‌ های پوکو F6 پرو و ردمی 14 سی متوجه می‌ شویم که عملکرد نسخه گران تر یعنی Poco F6 Pro به مراتب بهتر است. 

 

 

 مقایسه سخت افزار گوشی Redmi 14C و Poco F6 Pro

 بر روی گوشی Poco F6 Pro می‌ توانیم یک پردازنده بی‌ نظیر از کوالکام را مشاهده نماییم. پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ که با 8 هسته فوق العاده توانمند می‌ تواند عملکردی عالی برای اجرای بازی‌ های سنگین داشته باشد. این گوشی از یک پردازنده گرافیکی Adreno 740 نیز بهره می‌ برد. گوشی Redmi 14C به عنوان یک میان رده خوش قیمت با پردازنده‌ ای از مدیاتک روانه بازار شده است. پردازنده هلیو جی ۸۱ اولترا را می‌ توانیم بر روی این گوشی مشاهده کنیم. این پردازنده نیز ۸ هسته‌ ای بوده که دو هسته ۲.۰ گیگاهرتزی و ۶ هسته ۱.۸ گیگاهرتزی دارد. 

 اگر قصد خرید گوشی Poco F6 Pro را دارید، از بین نسخه‌ های ۱۲ گیگابایتی و ۱۶ گیگابایتی می‌ توانید انتخاب خود را انجام دهید. از نظر حافظه داخلی نیز گوشی Poco F6 Pro در نسخه‌ های ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی و یک ترابایتی روانه بازار می‌ شود. 

در طرف دیگر گوشی Redmi 14C را با حافظه رم ۴ گیگابایتی ۶ گیگابایتی و ۸ گیگابایتی می‌ توان خریداری کرد. از نظر حافظه داخلی نیز این گوشی در نسخه‌ های ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی در اختیار شما قرار می‌ گیرد. یادآور می‌ شویم که امکان نصب کارت حافظه بر روی گوشی Redmi 14C وجود دارد. 

 بدون شک در مقایسه پردازنده گوشی‌ های پوکو F6 پرو و ردمی 14 سی به عملکرد بهتر گوشی Poco F6 Pro برخورد خواهیم کرد. 

 

 

 مقایسه دوربین گوشی Poco F6 Pro و Redmi 14C

 دوربین گوشی Poco F6 Pro عملکردی بی‌ نظیر به اجرا می‌ گذارد. یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی که مجهز به جدیدترین استانداردهای روز است. این دوربین فوکوس خودکار داشته و با لرزشگیر اپتیکال تصویر به شما کمک می‌ کند تا تصاویری با وضوح بالا به ثبت برسانید. در کنار دوربین اصلی دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو را نیز می‌ توانیم بر روی قاب پشتی گوشی پوکو F6 پرو مشاهده کنیم. امکان فیلمبرداری 8k را با دوربین اصلی این گوشی خواهید داشت.

 گوشی Redmi 14C نیز مجهز به یک گوشی ۵۰ مگاپیکسلی شده است. شاید بر روی کاغذ اندازه سنسور هر دو گوشی مشابه باشد. با این حال در کارایی می‌ توان عملکرد به مراتب بهتر دوربین اصلی گوشی Poco F6 Pro را مشاهده نمود. یک دوربین ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق و یک دوربین ۰.۰۸ مگاپیکسلی QVGA را می‌ توانیم در کنار دوربین اصلی گوشی Redmi 14C مشاهده کنیم. با دوربین اصلی این گوشی تنها قادر به فیلمبرداری فول اچ دی هستید. 

 دوربین سلفی گوشی Poco F6 Pro نیز ۱۶ مگاپیکسلی بوده که در مقایسه با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی گوشی Redmi 14C عملکردی بهتر دارد. 

 پس از مقایسه دوربین گوشی Redmi 14C و Poco F6 Pro متوجه شدیم که نسخه گران قیمت می‌ تواند به مراتب قدرتمندتر ظاهر شود. 

 مقایسه باتری گوشی Poco F6 Pro و Redmi 14C

 شیائومی برای گوشی Poco F6 Pro به سراغ یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی رفته است. این باتری را با یک شارژر ۱۲۰ وات در ۱۹ دقیقه می‌ توان شارژ کامل نمود. در طرف دیگر ظرفیت باتری گوشی Redmi 14C مقداری بیشتر است. یک باتری ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعتی بر روی گوشی ردمی 14 سی قرار دارد. در عین حال شارژر ۱۸ وات را می‌ توان بر روی گوشی مشاهده نمود که سرعت شارژ به مراتب کمتری نسبت به شارژر گوشی Poco F6 Pro دارد. 

 مقایسه قیمت گوشی Redmi 14C و Poco F6 Pro

 با توجه به توان به مراتب بیشتر گوشی پوکو F6 پرو قیمت آن نسبت به قیمت گوشی ردمی 14 سی بیشتر است. اگر به دنبال خرید یک میان رده قدرتمند در حد پرچمدار هستید، توصیه می‌ کنیم به سراغ خرید گوشی Poco F6 Pro بروید. در عین حال کاربرانی که قصد خرید گوشی میان رده با قیمت مناسب و جهت انجام کارهای روزمره را دارند، می‌ توانند از گوشی Redmi 14C دیدن کنند. 

 

ثبت دیدگاه