پروفایل

آشنایی با نحوه ریست کردن گوشی‌ های اندروید

ریست کردن گوشی‌ های اندروید گاهی اوقات می‌ تواند به خوبی مشکلات نرم‌ افزاری را برطرف کند. بسیاری از مواقع مشاهده می‌ کنید که گوشی شما حتی نمی‌ تواند ساده‌ ترین نرم‌ افزارها را نیز با سرعت مناسب اجرا نماید. علاوه بر این نمایش مداوم اخطار بر روی نمایشگر نیز یکی از مشکلاتی است که با ریست کردن گوشی‌ های اندروید می‌ توان آن را برطرف نمود. دلایل مختلفی وجود دارند که شما را به سمت ریست فکتوری گوشی اندروید هدایت می‌ کنند. به عنوان مثال اگر تصمیم گرفته‌ اید که گوشی خود را به فروش برسانید، برای حذف داده‌ های موجود بر روی آن حتما باید از قابلیت ریست فکتوری استفاده کنید.

چندین روش برای ریست کردن گوشی‌ های اندروید وجود دارد. این نکته را فراموش نکنید که گاهی اوقات مشکلات سخت‌ افزاری نیز سبب می‌ شوند که دمای گوشی اندرویدی شما به میزان قابل توجهی افزایش یابد. با این حال با بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه می‌ توان در پاره‌ ای از اوقات این مشکل را نیز برطرف کرد.

منظور از ریست فکتوری گوشی چیست؟

ریست فکتوری گوشی در واقع فرآیندی به شمار می‌ رود که با طی کردن آن تمام اطلاعات و داده‌ های گوشی را به تنظیمات کارخانه باز خواهید گرداند. پس از گذر کردن از این مراحل اطلاعاتی که بر روی گوشی شما ذخیره شده‌ اند به طور کلی حذف می‌ شوند. فکتوری ریست گوشی یا بازگرداندن آن به تنظیمات کارخانه سبب می‌ شود که دستگاه شما به حالتی مشابه شکل آکبند نرم‌ افزاری به یک گوشی خارج شده از کارخانه برمی‌گردد. گاهی اوقات مشاهده می‌ شود که کاربران بدون داشتن اطلاعات کافی به سراغ ریست کردن گوشی‌ های اندرویدی می‌ روند. به همین علت بخشی از اطلاعات حساس و مهمی که بر روی گوشی خود ذخیره کرده‌ اند را از دست خواهند داد.

زمان مناسب برای ریست کردن گوشی‌ های اندرویدی

چه زمانی باید برای ریست فکتوری گوشی موبایل اقدام کرد؟ این فرآیند کدام مشکل از گوشی را برطرف می‌ کند؟ چه دلیلی سبب می‌ شود گوشی خود را به تنظیمات کارخانه و حالت اولیه برگردانیم؟

مشکلاتی وجود دارند که شما را به سمت ریست کردن گوشی هوشمند خود هدایت می‌ کنند. گاهی اوقات هنگام کار کردن با گوشی متوجه می‌ شوید که اخطار پر شدن حافظه به صورت مکرر بر روی آن ظاهر می‌ شود. در عین حال مشکلات نرم‌ افزاری نیز وجود دارند که تنها با بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه می‌ توان آن ها را برطرف نمود. عدم عملکرد مناسب گوشی در اجرای برنامه‌ ها نیز سبب می‌ شود که به سراغ ریست فکتوری آن بروید. متخصصین گوشی‌ های هوشمند بر این باورند که برخی از مشکلات سخت‌ افزاری را نیز گاهی اوقات با بازگرداندن آن به تنظیمات کارخانه می‌ توان برطرف نمود. به طور مثال گاهی اوقات هنگام استفاده از گوشی متوجه می‌ شوید که با سرعت زیادی شارژ باتری آن تخلیه می‌ شود. در این شرایط یکی از راهکارهایی که برای رفع مشکل به وجود آمده می‌ تواند مورد استفاده قرار گیرد، ریست فکتوری گوشی است.

علاوه بر این اگر از گوشی خود استفاده سنگین می‌ کنید و یا مدت زمان طولانی مشغول به بهره‌ گیری از قابلیت‌ های آن هستید، به احتمال فراوان پنل پشتی دستگاه داغ می‌ شود. در برخی از شرایط با ریست فکتوری گوشی می‌ توان مشکل داغ شدن گوشی هوشمند را برطرف نمود. مزایا و معایب ریست فکتوری گوشی را بررسی کرده و در صورت نیاز این فرآیند را طی کنید.

مزایای ریست فکتوری گوشی اندرویدی

بازگرداندن گوشی اندروید به تنظیمات کارخانه مزایای زیادی دارد. هنگامی که قصد فروش گوشی خود را دارید حتما باید آن را ریست کنید. هیچ کاربری علاقه ندارد که پس از فروش گوشی هوشمند، خریدار دسترسی کامل به داده‌ های وی داشته باشد. به همین علت با تنظیم کارخانه گوشی می‌ تواند تمام داده‌ های موجود را از بین ببرد.

یکی دیگر از مزایای ریست کردن گوشی حذف اخطارهای ارائه شده بر روی صفحه نمایش است. برای رهایی از این اخطار سعی کنید که در گام نخست ریست فکتوری را انجام دهید. معمولا گوشی‌ های هوشمند پس از مدت زمانی که از آن ها استفاده می‌ کنید با این مشکل مواجه می‌ شوند. برخی از ویدیوها، نرم‌ افزارها و تصاویر بر روی گوشی وجود دارند که کاربرد نداشته و فضای ذخیره سازی گوشی را تنها اشغال می‌ کنند. بازگرداندن گوشی اندروید به تنظیمات کارخانه سبب رهایی از این مشکل می‌ شود.

افزایش سرعت گوشی یکی دیگر از مزایای ریست کردن آن است. با توجه به اینکه با ریست کردن گوشی، برنامه‌ ها و داده‌ های اضافی حذف می‌ شوند، با سرعت بیشتری دستگاه شما کارکرد خود را ارائه می‌ دهد.

برای رهایی از مشکلات نرم‌ افزاری نیز بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه می‌ تواند موثر باشد. نکته مهمی که وجود دارد، استفاده از برخی نرم‌ افزارها برای پاک کردن اطلاعات غیر ضروری است. به عنوان مثال گاهی اوقات کاربر تنها به دنبال حذف داده‌ های غیر ضروری بر روی گوشی خود بوده و قصد ندارد به صورت کامل گوشی را به تنظیمات کارخانه ببرد. یک نرم‌ افزار با نام Smart Phone Cleaner وجود دارد که می‌ تواند با اسکن کردن داده‌ های غیر ضروری آن ها را از روی گوشی شما از بین ببرد.

معایب ریست کردن گوشی اندرویدی

معایب بازگشت گوشی به تنظیمات کارخانه کدام است؟ این سوال نیز به ذهن کاربران قبل از ریست کردن گوشی می‌ رسد. در حالت کلی ریست کردن گوشی اندرویدی نمی‌ تواند معایب و ضررهایی برای دستگاه داشته باشد. با این حال گاهی اوقات کاربر چندین مرتبه پشت سر هم این کار را انجام می‌ دهد که باتری دستگاه را دچار آسیب خواهد کرد. علاوه بر این ریست کردن مداوم گوشی اندرویدی ممکن است مشکلاتی برای پردازنده به وجود بیاورد.

چند نکته قبل از ریست کردن گوشی‌ های اندرویدی

قبل از اینکه تصمیم خود را برای ریست فکتوری گوشی اندرویدی بگیرید، بهتر است چند نکته را در نظر داشته باشید. همانگونه که بیان شد بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه و در واقع ریست کردن گوشی‌ های اندرویدی سبب حذف تمام اطلاعات و داده‌ های شما می‌ شود. این داده‌ ها ممکن است تصاویر موجود در گوشی، نرم‌ افزارها، ویدیوها و حتی تنظیمات باشند. به همین علت قبل از انجام هر کاری ابتدا سعی کنید که از داده‌ های خود پشتیبان‌ گیری کنید. برای پشتیبان‌ گیری از اطلاعات خود در گوشی‌ های اندرویدی به راحتی می‌ توانید از طریق صفحه تنظیمات اقدام نمایید.

ابتدا به قسمت تنظیمات گوشی سامسونگ و سایر گوشی‌ های اندرویدی مراجعه کنید.

  • پس از آن می‌ توانید به سراغ گزینه Backup and Reset بروید.
  • در گام بعدی به قسمت Backup and Restore وارد خواهید شد.
  • اکنون به راحتی می‌ توانید گزینه Backup My Data را انتخاب نمایید.

اگر به دنبال پشتیبان‌ گیری از اطلاعات خود هستید، داشتن ایمیل و رمز عبور گوگل ضروری است. به هیچ عنوان رمز عبور گوشی خود را فراموش نکنید.

بهترین روش‌ ها برای ریست کردن گوشی اندرویدی

برای ریست کردن گوشی اندرویدی از چند روش می‌ توان استفاده کرد. بهترین و ساده‌ ترین روش برای ریست فکتوری گوشی اندرویدی استفاده از تنظیمات است.

برای بازگرداندن گوشی‌ های اندرویدی مانند سامسونگ، هواوی، شیائومی و سایر برندها به قسمت تنظیمات یا Settings مراجعه نمایید.

  • در این بخش به سراغ Backup and Reset بروید.
  • معمولا این بخش را در زیر قسمت General مشاهده خواهید کرد.
  • در گام بعدی گزینه Factory Data Reset را باید انتخاب کرد.
  • اکنون بر روی صفحه نمایش گوشی شما یک صفحه جدید باز می‌ شود. آیتم‌ هایی که می‌ توانید حذف کنید را در این بخش مشاهده خواهید نمود.
  • اکنون گزینه Phone Reset را می‌ توان انتخاب کرد.
  • اگر رمز عبور برای گوشی اندرویدی خود انتخاب کرده‌ اید، لازم است که در این بخش آن را وارد کنید.
  • در گام آخر برای ریست فکتوری گوشی اندرویدی و پس از وارد کردن رمز می‌ توانید از گزینه everything Erase کمک بگیرید.

به سادگی گوشی شما به تنظیمات کارخانه بازگردانده شد.

بازگرداندن گوشی اندرویدی به تنظیمات کارخانه با استفاده از کد

ریست فکتوری گوشی اندرویدی را می‌ توان با استفاده از کد نیز انجام داد. اگر روش نرم‌ افزاری و تنظیمات را امتحان کردید و به نتیجه دلخواه نرسیدید، می‌ توانید از کد گوشی خود برای ریست فکتوری کمک بگیرید. نکته مهمی که وجود دارد در این روش نمی‌ توانید از داده‌ های خود پشتیبان گیری نمایید. علاوه بر این به محض ارسال کد مورد نظر دیگر امکان لغو آن را نخواهید داشت. به همین علت ابتدا اطمینان حاصل کنید که کاملا بر روی تصمیم خود برای ریست فکتوری گوشی مصمم هستید. نوع دستگاه شما مشخص می‌ کند که برای ریست فکتوری کردن آن از طریق کد باید کدام گزینه را انتخاب نمایید.

سامسونگ

#*#*7780#*#*

هواوی

##7780##

شیائومی

*2767*3855#

با استفاده از کدهای بالا می‌ توانید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه ببرید

سخن پایانی

ریست فکتوری گوشی اندرویدی گاهی اوقات می‌ تواند مشکلات سخت‌ افزاری و حتی نرم‌ افزاری را از بین ببرد. راهکارهای مختلفی برای بازگرداندن گوشی اندرویدی به تنظیمات کارخانه وجود دارد. علاوه بر مواردی که بیان کردیم برخی از کاربران از طریق منوی ریکاوری نیز تصمیم به ریست کردن گوشی خود می‌ گیرند. با ریست فکتوری گوشی اندرویدی می‌ توان مشکل کندی دستگاه را برطرف نمود. علاوه بر این گاهی اوقات انجام این کار سبب اجرا شدن بهتر نرم‌ افزارها و بازی‌ ها می‌ شود.

 

ثبت دیدگاه