Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_ENCODING in /home/whalet/domains/whaletel.com/public_html/index.php on line 3
هک شدن تراست ولت در گوشی آیفون
پروفایل

هشدار جدی! مالکان آیفون قبل از هک شدن تراست والت، iMessage را غیر فعال کنید

احتمال هک شدن مالکان آیفون از طریق پیام رسان iMessage وجود دارد. این هشداری است که امروز توسط تیم کیف پول محبوب تراست والت به کاربران سیستم عامل ios ارسال شده است. کاربرانی که از گوشی‌ های آیفون استفاده می‌ کنند و پیام رسان رسمی این برند را تحت عنوان آی مسی دارند، در سریع‌ ترین زمان برای جلوگیری از هک شدن تراست والت اقدام به غیر فعال کردن این پیام رسان نمایند. به نظر می‌ رسد که این پیام رسان آسیب پذیر بوده و هکرها به راحتی می‌ توانند با استفاده از iMessage کنترل گوشی کاربران را در اختیار گرفته و اطلاعات را به سرقت ببرند. اگر از تراست والت برای نگهداری دارایی‌ های خود استفاده می‌ کنید ممکن است که خطر در کمین شما باشد.

ادعای تراس والت در خصوص خطرناک بودن آی مسیج iMessage در آیفون

صفحه منتسب به کیف پول تراست والت در توییتی در شبکه اجتماعی ایکس بیان کرد: هشدار به کاربرانی که از سیستم عامل ios و گوشی‌ های آیفون استفاده می‌ کنند. طبق اطلاعات موثقی که به دست ما رسیده است، پیام رسان آی مسیج بسیار خطرناک بوده و هکرها می‌ توانند به راحتی به آیفون شما نفوذ کنند.

راه حل جلوگیری از هک شدن تراس والت چیست؟

تراست والت برای جلوگیری از هک شدن دارایی‌ های کاربران پیشنهاد داده است که در سریع‌ ترین زمان مالکان این گوشی سرویس iMessage را غیر فعال کنند. به راحتی می‌ توانید از بخش تنظیمات به صفحه Message مراجعه نمایید. اکنون در این بخش می‌ توانید اقدام به غیر فعال کردن پیام رسان iMessage کنید.

تیم فعال در کیف پول ترانس والت با قاطعیت اعلام کرده است که تمام کیف پول‌ های رمز ارزها در گوشی‌ های آیفون در معرض ریسک قرار داشته و با فعال بودن آی مسیج باید منتظر هک شدن باشند.

تردید در خصوص ادعای تراست والت

با وجود اینکه تراست والت اعلام کرده است که مالکان آیفون قبل از هک شدن باید پیام رسان آی مسیج را غیر فعال کنند ولی محققان تردیدهایی در این خصوص داشته و به ادعای تراست والت مشکوک هستند. یک محقق بلاکچین در پاسخ به اسکرین شاتی که پخش شده است و در آن نظر مدیرعامل تراست والت در خصوص آسیب پذیری گوشی‌ های آیفون مشاهده می‌ شود بیان کرده که اصلا یک مدرک موثق از یک اکسپلویت IOS وجود ندارد. این محقق اعلام کرده صرفا به واسطه داشتن یک اسکرین شات نمی‌ توان ادعای آسیب پذیر بودن گوشی‌ های آیفون را پذیرفت. اکنون موجی از ترس کاربران را در بر گرفته و احساس می‌ کنند در حال از دست دادن دارایی خود هستند.

در پاسخ به ادعای این محقق، تراست والت اعلام کرده است که کار از محکم کاری عیب نمی‌ کند.

آیا ادعای تراست والت حقیقت دارد؟

گزارشی که تراست والت مبنی بر قابل نفوذ بودن گوشی‌ های آیفون به واسطه وجود پیام رسان آی مسیج انتشار داده شده است، می‌ تواند به واقعیت نزدیک باشد. با توجه به اینکه در ماه گذشته بروزرسانی‌ های امنیتی را برای سیستم عامل ios منتشر کرده بودند، می‌ توان گفت که مشکلاتی وجود داشته که از نظر امنیتی باید آن ها را برطرف می‌ کردند.

 

ثبت دیدگاه