Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_ENCODING in /home/whalet/domains/whaletel.com/public_html/index.php on line 3
تفاوت گوشی a54 سامسونگ با نوت 13 پرو
پروفایل

مقایسه گوشی سامسونگ A54 و شیائومی Redmi Note 13 Pro

مقایسه گوشی A54 و Redmi Note 13 Pro دو میان رده عالی و قدرتمند از این برندهای محبوب می‌ تواند به شما در انتخاب گزینه مناسب‌ تر کمک فراوان کند. گوشی سامسونگ Galaxy A54 را می‌ توان یکی از جذاب‌ ترین و بهترین میان رده‌ هایی دانست که توسط برند محبوب کره‌ ای روانه بازار شده است. این گوشی در یک سال اخیر توانسته فروش بالایی در بازار به خود اختصاص دهد. در طرف دیگر نماینده تازه وارد شیائومی قرار گرفته که یک میان رده با مشخصات فنی قابل قبول است. شیائومی این میان رده خود را در اوایل سال ۲۰۲۴ روانه بازار جهانی کرد. با توجه به اینکه این دو میان رده تقریبا در یک محدوده قیمتی قرار دارند، بسیاری از کاربران برای خرید یکی از آن ها دچار تردید می‌ شوند. به همین علت ما در مجله فروشگاه اینترنتی وال تل تصمیم گرفته‌ ایم که به مقایسه گوشی های Galaxy A54 و ردمی نوت 13 پرو از نقطه نظرهای مختلف بپردازیم.

مقایسه طراحی و ساخت Galaxy A54 و Redmi Note 13 Pro

در گام نخست برای مقایسه گوشی‌ های Redmi Note 13 Pro و Galaxy A54 به سراغ نوع طراحی و کیفیت ساخت آن ها می‌ رویم. قبل از هر چیز می‌ توانیم بیان کنیم که از نظر شکل ظاهری و نوع طراحی، هر دو گوشی برای کاربران جذابیت بالایی دارند. سامسونگ تلاش کرده که میان رده خود را با یک طراحی مینیمال روانه بازار کند. در طرف دیگر نماینده شیائومی طراحی نسبتا متفاوت‌ تری دارد. گوشی ردمی نوت 13 پرو در ۴ رنگ جذاب در اختیار کاربران قرار گرفته است. این رنگ‌ های چشم نواز شامل مشکی، آبی اقیانوسی، سفید یخی و بنفش بوده که هر کدام می‌ توانند پاسخگوی سلیقه طیف گسترده‌ ای از کاربران باشند. در عین حال اگر قصد خرید گوشی Galaxy A54 را دارید، می‌ توانید به سراغ رنگ‌ های بنفش، گرافیتی، لیمویی و سفید بروید.

بر روی پنل پشتی گوشی گلکسی A54 نمی‌ توان هیچ بافت خاصی را مشاهده کرد. در واقع سامسونگ بیشتر تلاش کرده که این میان رده خود را به مانند سایر میان رده‌ ها بسیار ساده طراحی کند. به قاب پشتی گوشی سامسونگ Galaxy A54 که نگاه بیندازیم، می‌ توانیم سه دوربین را مشاهده کنیم که بدون ماژول و به صورت عمودی کنار همدیگر قرار گرفته‌ اند. در طرف دیگر گوشی Redmi Note 13 Pro می‌ تواند از نظر نوع قرارگیری سنسورهای دوربین برای کاربران جذابیت بیشتری داشته باشد. شیائومی در یک ماژول مربعی شکل ۳ سنسور دوربین را جایی داده‌ است. دو سنسور با قطر بیشتر در سمت چپ و به صورت عمودی درون ماژول قرار دارند. یک سنسور کوچک نیز در سمت راست و در بالای چراغ و فلش LED قرار گرفته است.

اگر به سراغ نوع طراحی گوشی‌ ها رفته و به فریم آن ها نگاه بیندازیم، گوشی گلکسی A54 را مشاهده می‌ کنیم که در سمت راست خود دکمه پاور و کلیدهای کنترل صدا را حمل می‌ کند. در عین حال طراحی و ساخت فریم سمت چپ کاملا صاف و یکدست صورت گرفته است. قسمت بالایی این گوشی از میکروفون و درگاه سیم کارت میزبانی می‌ کند. شلوغ‌ ترین بخش طراحی گوشی Galaxy A54 به قسمت پایینی آن برمی‌گردد. جایی که دو حفره برای میکروفون و پورت شارژ را مشاهده می‌ کنیم. گوشی Redmi Note 13 Pro از نظر نوع طراحی فریم نیز با محصول ارائه شده توسط سامسونگ تفاوت‌ هایی دارد. در زیر این گوشی می‌ توانیم درگاه سیم کارت، حفره‌ های مربوط به میکروفون، بلندگو و همچنین پورت شارژر را مشاهده کنیم. بر روی فریم سمت راست گوشی ردمی نوت 13 پرو نیز کلید پاور و کنترل صدا قرار گرفته‌ اند. فریم سمت چپ این گوشی نیز خالی است. خروجی اسپیکر دوم، حفره میکروفون دوم، جک ۳.۵ میلیمتری و فرستنده مادون قرمز بر روی فریم بالایی این گوشی قرار دارند.

با مقایسه طراحی گوشی A54 با Redmi Note 13 Pro از نظر پنل جلویی متوجه می‌ شویم که نماینده سامسونگ قافیه را به رقیب خود خواهد باخت. با توجه به حاشیه‌ های نسبتا زیادی که در اطراف صفحه نمایش این گوشی قرار گرفته است، از این نظر رقابت را به گوشی ردمی نوت 13 پرو واگذار می‌ کند. بعید است کاربری علاقه زیادی به حاشیه‌ های زیاد اطراف صفحه نمایش داشته باشد. گوشی Galaxy A54 دارای نسبت نمایشگر به بدنه ۸۳ درصدی است. این در حالی است که گوشی Redmi Note 13 Pro تقریبا ۹۰ درصد از نمای جلویی را به عنوان صفحه نمایش در اختیار کاربر قرار می‌ دهد. درون حفره‌ ای بر روی صفحه نمایش، دوربین سلفی هر دو میان رده قرار دارد. شاید ابعاد گوشی سامسونگ آن را نسبت به نماینده شیائومی خوش دست تر کنند. با این حال باید بدانید که وزن گوشی گلکسی A54 حدود ۲۰۲ گرم بوده که ۱۵ گرم از گوشی ردمی نوت 13 پرو سنگین‌ تر است.

یک محافظ صفحه نمایش از نوع گوریلا گلس ویکتوس بر روی گوشی ردمی نوت 13 پرو قرار دارد. در طرف دیگر سامسونگ ترجیح داده به سراغ محافظ گوریلا گلس ۵ برود. از این منظر نیز نماینده شیائومی عملکردی بهتر دارد. با این حال سامسونگ این میان رده خود را مجهز به استاندارد ضد آب IP67 کرده است. این در حالیست که گوشی Redmi Note 13 Pro با استاندارد IP54 روانه بازار می‌ شود. از نظر مقاومت در برابر آب می‌ توان گفت که نماینده سامسونگ عملکردی بهتر دارد.

اگر یک جمع‌ بندی پس از مقایسه طراحی و ساخت گوشی‌ های Galaxy A54 و Redmi Note 13 Pro داشته باشیم، به عملکرد مناسب هر دو میان رده اشاره خواهیم نمود.

مقایسه نمایشگر A54 با Redmi Note 13 Pro

مقایسه گوشی Redmi Note 13 Pro با Galaxy A54 از نظر کیفیت صفحه نمایش می‌ تواند شما را نسبت به عملکرد هر کدام آگاه کند. اگر بخواهیم مشخصات روی کاغذ را برای مقایسه این میان رده‌ ها ملاک قرار دهیم، به برتری نماینده شیائومی اشاره خواهیم کرد. به هیچ عنوان از نظر بیشینه روشنایی، فناوری‌ های پشتیبانی شده، محافظ صفحه نمایش و وضوح تصویر نماینده سامسونگ نمی‌ تواند به نماینده شیائومی برسد. با این حال ما با بررسی نمایشگر هر دو میان رده به اطلاعات جالبی برخورد کردیم.

سامسونگ گوشی خود را با صفحه نمایش ۶.۴ اینچی روانه بازار می‌ کند. یک صفحه نمایش از نوع SUPER AMOLED که دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است. از دیگر مشخصات صفحه نمایش گوشی گلکسی A54 می‌ توان به رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱080 پیکسلی آن اشاره نمود. این صفحه نمایش دارای تراکم پیکسلی ۴۰۳ پیکسل در اینچ است. علاوه بر این حداکثر روشنایی نمایشگر گوشی گلکسی A54 برابر با ۱۰۰۰ نیت بوده که نشان می‌ دهد در هر شرایط نوری حتی هنگام قرار گرفتن زیر تابش مستقیم نور خورشید می‌ تواند عملکردی قابل قبول داشته باشد.

شیائومی نماینده خود را با یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی در اختیار کاربران قرار داده است. این نمایشگر دارای پنل AMOLED بوده و با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی عملکردی بی‌ نظیر در اجرای بازی‌ ها دارد. از دیگر مشخصات نمایشگر گوشی ردمی نوت 13 پرو می‌ توان به بهره‌ مندی از رزولوشن ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ پیکسلی اشاره نمود. یک صفحه نمایش با تراکم پیکسلی ۴۴۶ پیکسل در اینچ و با حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت که عملکردی در حد یک پرچمدار می‌ تواند داشته باشد. از جمله استاندارهای به کار رفته برای نمایشگر گوشی Redmi Note 13 Pro می‌ توان به پشتیبانی از استاندارد دالبی ویژن اشاره کرد. با توجه به این موارد هنگام تماشای فیلم و انجام بازی متوجه کیفیت فوق العاده نمایشگر این گوشی خواهید شد.

اگرچه می‌ توان گفت که کیفیت صفحه نمایش گوشی Galaxy A54 عالی است ولی در رقابت با نماینده شیائومی قافیه را خواهد باخت.

مقایسه سخت افزار و پردازنده A54 با Redmi Note 13 Pro

در گام بعدی برای مقایسه گوشی Redmi Note 13 Pro و Galaxy A54 به سراغ سخت‌ افزار و نوع پردازنده قرار گرفته شده بر روی آن ها می‌ رویم. اگر از جمله کاربرانی به شمار می‌ روید که بازی کردن برای شما اولویت دارد، حتما باید نوع تراشه‌ ای که بر روی گوشی قرار گرفته است را به خوبی بررسی کنید. سامسونگ گوشی خود را با یک پردازنده اختصاصی روانه بازار کرده است. پردازنده اگزینوس ۱۳۸۰ را می‌ توانیم بر روی این میان رده مشاهده کنیم. پردازنده ای ۸ هسته‌ ای که با فناوری 5 نانومتری ساخته شده و توان کافی برای اجرای بازی‌ های محبوب را دارد. ۴ هسته توانمند و 4 هسته اقتصادی ۸ هسته این تراشه را تشکیل می‌ دهند.

در طرف دیگر گوشی Redmi Note 13 Pro قرار گرفته که بر روی آن یک پردازنده از شرکت کوالکام مشاهده می‌ کنیم. شیائومی ترجیح داده تراشه Snapdragon 7s Gen 2 را برای این گوشی انتخاب کند. یک تراشه که بر اساس فناوری 4 نانومتری ساخته شده و دارای ۸ هسته است. این پردازنده نیز برای اجرای بازی‌ ها پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. سامسونگ برای پردازنده گرافیکی ترجیح داده به سراغ مدل Mali-G68 MP5 برود. در طرف دیگر پردازنده Aderno 710 را بر روی ردمی نوت 13 پرو مشاهده می‌ کنیم. اگر بخواهیم یک مقایسه بین عملکرد گرافیکی گوشی‌ های گلکسی A54 و ردمی نوت 13 پرو داشته باشیم، به برتری نماینده شیائومی اشاره خواهیم نمود. هر دو گوشی از نظر سرعت پردازش با هم عملکردی مشابه دارند. تقریبا از نظر عملکرد پردازشی و گرافیکی تجربه یکسانی را هنگام استفاده از هر کدام از این میان رده خواهید داشت.

اگر قصد خرید گوشی گلکسی A54 را دارید، می‌ توانید از بین نسخه‌ های ۶ گیگابایتی و ۸ گیگابایتی انتخاب خود را انجام دهید. از نظر حافظه داخلی نیز این گوشی در دو نسخه ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی روانه بازار می‌ شود.

در سمت دیگر دیگر کاربرانی که قصد خرید گوشی ردمی نوت 13 پرو را دارند، می‌ توانند از بین نسخه‌ های ۸ گیگابایتی، ۱۲ گیگابایتی و ۱۶ گیگابایتی انتخاب خود را انجام دهند. از نظر تنوع حافظه داخلی نیز شیائومی عملکردی بهتر داشته است. این گوشی در سه نسخه ۱۲۸ گیگابایتی، ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی روانه بازار می‌ شود. نکته‌ ای که در این بین حائز اهمیت است، عملکرد بهتر سامسونگ در بحث حافظه داخلی خواهد بود. سامسونگ گوشی خود را با فناوری UFS 3.1 برای حافظه داخلی روانه بازار می‌ کند. این در حالیست که گوشی ردمی نوت 13 پرو از حافظه UFS 2.2 بهره می‌ برد. هنگام اجرا کردن و بارگذاری فایل‌ ها، انجام بازی و همچنین استفاده از اپلیکیشن‌ ها متوجه می‌ شوید که سرعت گوشی کره‌ ای نسبت به گوشی شیائومی بهتر است.

اگر بخواهیم مقداری تخصصی‌ تر به مقایسه سخت افزار و عملکرد این گوشی‌ ها نگاه کنیم، باز هم به برتری Redmi Note 13 Pro اشاره خواهیم نمود. هنگامی که پایداری عملکرد این دو میان رده را زیر فشار سنگین بررسی کردیم، متوجه شدیم که ردمی نوت ۱۳ پرو عملکردی بهتر داشت. در یک آزمایش سنگین این گوشی می‌ تواند توان خود را به مقدار بیش از ۷۰ درصد حفظ کند. با این حال نماینده سامسونگ هنگام تست سنگین عملکرد پر نوسانی به اجرا گذاشت. در یک بازه کوتاه این گوشی ۴۶ درصد از توان خود را از دست داد.

اگر بخواهیم یک جمع‌ بندی پس از مقایسه سخت‌ افزار و پردازنده گوشی Galaxy A54 با Redmi Note 13 Pro داشته باشیم، به برتری نماینده شرکت چینی یعنی شیائومی اشاره خواهیم نمود.

مقایسه نرم‌ افزار گلکسی A54 با ردمی نوت 13 پرو

با مقایسه نرم‌ افزار گوشی Galaxy A54 و Redmi Note 13 Pro می‌ توانیم به برتری نماینده شرکت کره‌ ای اشاره کنیم. سامسونگ میان رده خود را در سال ۲۰۲۳ بر پایه اندروید ۱۳ روانه بازار کرد. این گوشی دارای رابط کاربری One UI 5.1 بوده که برای کاربران جذابیت زیادی به همراه دارد. امکان ارتقا سیستم عامل این گوشی به اندروید ۱۴ نیز فراهم شده است. در طرف دیگر گوشی شیائومی قرار گرفته که در ژانویه سال ۲۰۲۴ روانه بازار شد. این گوشی نیز به صورت پیش فرض دارای سیستم عامل اندروید ۱۳ است. شیائومی گوشی خود را با رابط کاربری MIUI 14 در اختیار کاربران می‌ گذارد. با توجه به اینکه از لحاظ بروزرسانی نرم‌ افزاری و امنیتی نماینده سامسونگ می‌ تواند وضعیت بهتری داشته باشد و همچنین رابط کاربری آن برای کاربران جذابیت بالاتری دارد، از این منظر می‌ تواند پیروز رقابت باشد. به لطف قابلیت‌ های شخصی سازی بی‌ نظیر، گالری قدرتمند، دسته‌ بندی ویجت‌ ها و همچنین امکان ویرایش تصاویر در گالری می‌ توان گفت که سامسونگ به راحتی رقابت نرم‌ افزاری را از رقیب خود یعنی شیائومی پیروز می‌ شود.

مقایسه دوربین گلکسی A54 با Redmi Note 13 Pro

به مهمترین بخش‌ های مقایسه Galaxy A54 و Redmi Note 13 Pro می‌ رسیم. جایی که می‌ توان گفت رقابت بین این دو میان رده به حساسیت فوق العاده‌ ای خواهد رسید. از آنجایی که نماینده شیائومی توانست در بخش سخت‌ افزاری عملکردی بهتر هرچند به صورت ناچیز داشته باشد، سامسونگ بالاجبار باید در این بخش قدرت خود را نمایان کند. اگرچه روی کاغذ می‌ توان گفت که باز هم نماینده شیائومی رقابت را از گوشی Galaxy A54 با پیروزی پشت سر می‌ گذارد ولی باید بدانید که از نظر عملکردی نماینده سامسونگ نیز حرف‌ هایی برای گفتن خواهد داشت. هر چند که باز هم نمی تواند در این بخش رقابت را از نماینده شیائومی پیروز شود.

سامسونگ این میان رده خود را با یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی روانه بازار کرده‌ است. این دوربین اصلی دارای فوکوس خودکار و همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر بوده که در هنگام عکاسی و فیلمبرداری می‌ تواند برای کاربران جذابیت زیادی داشته باشد. در کنار دوربین اصلی یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید را مشاهده می‌ کنیم. این دوربین فوق عریض نیز برای عکاسی در فضای باز و ثبت تصاویر دسته جمعی به شما کمک خواهد نمود. سومین سنسوری که بر روی قاب پشتی این میان رده قرار گرفته یک دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو است. کاربران با استفاده از این سنسور می‌ توانند تصاویر را از فاصله نزدیک با کیفیت مطلوب ثبت کنند.

در طرف دیگر گوشی ردمی نوت 13 پرو قرار گرفته که با یک سنسور بی‌ نظیر ۲۰۰ مگاپیکسلی در اختیار کاربران قرار می‌ گیرد. این سنسور دارای فوکوس خودکار چند محوره و لرزشگیر اپتیکال تصویر است. از نظر گشودگی دریچه دیافراگم نیز عملکرد سنسور اصلی این گوشی نسبت به نماینده سامسونگ بهتر خواهد بود. دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی را نیز بر روی قاب پشتی این گوشی می‌ توان مشاهده نمود. علاوه بر این یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو نیز بر روی این گوشی قرار دارد.

تست‌ هایی که از عملکرد دوربین این دو میان رده گرفته‌ ایم متوجه شدیم که در هیچ کدام از بخش‌ ها نماینده سامسونگ نمی‌ تواند رقابت را از Redmi Note 13 Pro پیروز شود. هم در ثبت تصاویر در نور کم، ثبت تصاویر پردره و ثبت تصاویر بوکه و هم در هنگام زوم کردن بر روی سوژه گوشی، ردمی نوت 13 پرو توانست عملکردی بهتر داشته باشد.

در عین حال رقابت دوربین سلفی را نماینده سامسونگ می‌ تواند با پیروزی پشت سر بگذارد. سامسونگ گوشی خود را با یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی روانه بازار کرده‌ است. در طرف دیگر نماینده شیائومی از یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌ برد.

از نظر کیفیت فیلمبرداری نیز هر دو گوشی عملکردی نسبتا مشابه دارند. با استفاده از دوربین اصلی این گوشی‌ ها می‌ توانید به ضبط فیلم با رزولوشن 4K بپردازید. در عین حال دوربین سلفی گوشی سامسونگ به شما امکان فیلمبرداری 4K را می‌ دهد. با دوربین سلفی گوشی تنها می‌ توانید به فیلمبرداری با رزولوشن Full HD مشغول شوید.

با مقایسه دوربین گوشی‌ های Galaxy A54 و Redmi Note 13 Pro می‌ توانیم نماینده شیائومی را پیروز رقابت بدانیم.

مقایسه گوشی گلکسی A54 با Redmi Note 13 Pro از نظر باتری

مقایسه باتری گوشی‌ های Redmi Note 13 Pro و Galaxy A54 نیز به ما اطلاعات جالبی از عملکرد هر دو میان رده می‌ دهد. سامسونگ گوشی خود را با یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت روانه بازار کرده است. این باتری را می‌ توان با شارژر ۲۵ وات شارژ نمود. پشتیبانی از فناوری شارژ سریع را می‌ توان یکی از خصوصیات این گوشی عنوان کرد. در طرف دیگر گوشی Redmi Note 13 Pro قرار گرفته که مجهز به باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعت شده است. با شارژر ۶۷ وات در ۴۴ دقیقه شارژ باتری را 0 درصد به ۱۰۰ درصد می رسد. هنگام تست کردن توان باتری هر دو میانرده متوجه می‌ شویم که در مکالمه عملکردی مشابه دارند. با این حال هنگام پخش ویدیو و انجام بازی عملکرد نماینده سامسونگ بهتر است.

مقایسه اسپیکر گوشی Redmi Note 13 Pro با Galaxy A54

در گام بعدی برای مقایسه گوشی‌ های گلکسی A54 و ردمی نوت 13 پرو به سراغ کیفیت صدای آن ها می‌ رویم. از لحاظ بلندی صدا تقریبا می‌ توان گفت که هر دو میان رده عملکردی برابر دارند. با این حال گوشی ردمی نوت 13 پرو به لطف بهره‌ مندی از دو خروجی مجزا می‌ تواند شدت نهایی بلندتری را از خود نشان دهد. علاوه بر این مجهز شدن به لطف وجود جک 3.5 میلیمتری صدا، نماینده شیائومی را می توانیم پیروز رقابت عنوان کنیم.

گوشی گلکسی A54 بخریم یا ردمی نوت 13 پرو؟

بدون تردید با مقایسه گوشی گلکسی A54 و Redmi Note 13 Pro می‌ توانید تصمیم خود را برای انتخاب گزینه بهتر اتخاذ کنید. از جنبه‌ های مختلف مانند کیفیت دوربین، توان سخت‌ افزار و همچنین کیفیت صفحه نمایش نماینده شیائومی توانست رقابت را با پیروزی پشت سر بگذارد. در عین حال گوشی سامسونگ گلکسی A54 نیز از نظر نرم‌ افزاری و همچنین عملکرد باتری حرف‌ هایی برای گفتن خواهد داشت. اگر علاقه مند انجام بازی و ثبت تصاویر هستید، توصیه ما به شما خرید گوشی Redmi Note 13 Pro است. در عین حال اگر پشتیبانی از بروزرسانی امنیتی و سیستم عامل برای شما حائز اهمیت است، توصیه می‌ کنیم به سراغ خرید گوشی گلکسی A54 بروید.

برای کسب اطلاعات در خصوص قیمت گوشی ردمی نوت 13 پرو و قیمت گوشی گلکسی A54 می‌ توانید از خدمات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی وال تل بهره ببرید.

 

ثبت دیدگاه