پروفایل

بررسی تفاوت گوشی سامسونگ گلکسی A14 و A15

مقایسه گوشی Galaxy A14 و Galaxy A15 کمک می‌ کند تا بتوانید انتخاب خود را از بین این دو میان رده به درستی انجام دهید. با توجه به قیمت گوشی گلکسی A14 و قیمت گوشی گلکسی A15 بخش زیادی از کاربران برای انتخاب یکی از این میان رده‌ ها دچار تردید می‌ شوند. به همین علت ما تلاش کرده‌ ایم در این مطلب با مقایسه گوشی گلکسی A15 و گوشی گلکسی A14 به بررسی دو نسل از محصولات ارائه شده توسط این برند کره‌ ای پرداخته و از جنبه‌ های مختلف مانند دوربین، سخت افزار، نمایشگر و نوع طراحی، ویژگی‌ های هر کدام را بیان کنیم.

مقایسه گوشی گلکسی A14 و گوشی گلکسی A15 از نظر طراحی

بررسی طراحی گوشی Galaxy A14 و گوشی Galaxy A15 و مقایسه آن ها نشان می‌ دهد که این دو میان رده تفاوت چندانی با هم ندارند. سامسونگ برای هر دو گوشی تلاش کرده که از پلاستیک برای پنل پشتی و فریم استفاده کند. به احتمال فراوان طراحی باریک گوشی Galaxy A15 در مقایسه با گوشی Galaxy A14 می‌ تواند یکی از ویژگی‌ های جذاب برای کاربران باشد. سامسونگ نسل جدید گوشی‌ های خود را تلاش کرده نسبت به نسخه قبلی مقداری باریک‌ تر طراحی کند. هر دو گوشی با بهره‌ مندی از اسپیکر مونو، جک هدفون ۳.۵ میلیمتری و همچنین درگاه حافظه روانه بازار می‌ شوند. وزن هر دو گوشی نیز یکسان است.

اگر قصد خرید گوشی گلکسی A14 را دارید، می‌ توانید از رنگ‌ های جذاب مانند مشکی، نقره‌ ای، سبز و قرمز تیره یکی را انتخاب کنید. در طرف مقابل برای خرید گوشی گلکسی A15 تنها دو رنگ سرمه‌ ای تیره و آبی روشن را پیش رو خواهید داشت. با توجه به اطلاعاتی که ارائه دادیم، می‌ توان گفت که هر دو گوشی از نظر نوع طراحی و ساخت و جنس بدنه مشابه همدیگر هستند.

مقایسه گوشی گلکسی A14 و گلکسی A15 از نظر نمایشگر

مقایسه صفحه نمایش گوشی Galaxy A14 و گوشی Galaxy A15 بیانگر این است که محصول ارائه شده توسط سامسونگ تحت عنوان گلکسی A15 می‌ تواند از این منظر پیروز رقابت با نسل قبلی گوشی‌ های ارائه شده توسط این برند باشد. گوشی سامسونگ گلکسی A14 با یک صفحه نمایش ۶.۶ اینچی از نوع PLS LCD روانه بازار می‌ شود. علاوه بر این نرخ نوسازی نمایشگر این گوشی ۶۰ هرتز بوده و با رزولوشن ۲۴۰۸ در ۱0۸۰ پیکسلی در اختیار کاربران قرار می‌ گیرد.

در طرف دیگر گوشی گلکسی A15 قرار گرفته که با یک صفحه نمایش با کیفیت و بروز تحت عنوان SUPER AMOLED به بازار عرضه شده است. این صفحه نمایش ۹۰ هرتزی با رزولوشن ۲۳۴۰ در 1080 پیکسل هنگام انجام بازی‌ ها عملکردی بهتر از خود نشان می‌ دهد. با توجه به ارتقاء مناسبی که نمایشگر گوشی گلکسی A15 نسبت به گوشی گلکسی A14 از نظر نرخ نوسازی دارد، می‌ توان گفت که نسل جدیدتر محصولات ارائه شده توسط این برند می‌ تواند برای کاربران انتخابی جذاب‌ تر باشد. یادآور می‌ شویم حاشیه‌ های صفحه نمایش گوشی Galaxy A15 نسبت به Galaxy A14 کمتر هستند.

مقایسه سخت‌ افزار گوشی گلکسی A14 و گلکسی A15

مقایسه گوشی گلکسی A14 و گلکسی A15 از نظر سخت‌ افزار نیز بیان می‌ کند که محصول جدید ارائه شده توسط این برند می‌ تواند تجربه کاربری روان‌ تری را برای شما به ارمغان بیاورد. با بررسی پردازنده قرار گرفته شده بر روی گوشی گلکسی A15 متوجه می‌ شویم که یک سر و گردن از گوشی گلکسی A14 عملکرد بهتر دارد.

بر روی گوشی گلکسی A14 می‌ توانیم یک تراشه از شرکت مدیاتک تحت عنوان Helio G80 را مشاهده کنیم. این در حالی است که گوشی گلکسی A15 با یک تراشه جدیدتر و توانمند تحت عنوان Helio G99 روانه بازار می‌ شود. نوع فناوری که برای ساخت این پردازنده به کار رفته ۶ نانومتری است. در طرف دیگر فناوری ۱۲ نانومتری که برای ساخت پردازنده گوشی گلکسی A14 به کار رفته نشان می‌ دهد که از این منظر نیز رقابت را به گوشی گلکسی A15 واگذار می‌ کند. هر دو گوشی از پردازنده ۸ هسته‌ ای بهره می‌ برند. پردازنده گرافیکی گوشی گلکسی A15 نیز نسبت به گوشی گلکسی A14 عملکردی بهتر دارد.

برای خرید گوشی Galaxy A14 می‌ توانید به سراغ نسخه‌های ۴ گیگابایتی و ۶ گیگابایتی از نظر حافظه رم بروید. این در حالیست که گوشی گلکسی A15 با حافظه رم ۴ گیگابایتی، ۶ گیگابایتی و ۸ گیگابایتی در اختیار کاربران قرار می‌ گیرد. امکان خرید گوشی Galaxy A14 با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت و خرید گوشی Galaxy A15 با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت فراهم شده است.

با بررسی تفاوت گوشی گلکسی A14 و گلکسی A15 از نظر سخت‌ افزار متوجه می‌ شویم که نسل جدیدتر ارائه شده توسط سامسونگ می‌ تواند به راحتی رقابت با گوشی گلکسی A14 را پیروز شود.

تفاوت گوشی A14 و A15 از نظر نرم‌ افزار و رابط کاربری

مقایسه گوشی گلکسی A14 و گلکسی A15 از نظر رابط کاربری و همچنین نسخه سیستم عامل نیز به خوبی بیان می‌ کند که گوشی گلکسی A15 می‌ تواند در این بخش نیز موفق‌ تر عمل کند. سامسونگ گوشی Galaxy A14 را در سال ۲۰۲۳ بر پایه اندروید ۱۳ روانه بازار کرد. این گوشی با رابط کاربری One UI Core 5 در اختیار کاربران قرار می‌ گیرد. در طرف دیگر گوشی A15 قرار گرفته که در سال 2023 با اندروید 14 و رابط کاربری One UI Core 6 روانه بازار شده است. این رابط کاربری جذابیت‌ های زیادی برای کاربران دارد.

مقایسه دوربین گوشی گلکسی A14 و گلکسی گلکسی A15

با بررسی تفاوت دوربین گوشی Galaxy A14 و Galaxy A15 متوجه می‌ شویم که هر دو محصول به واسطه داشتن لنزهای مشابه عملکردی یکسان ارائه می‌ دهند. سامسونگ هیچ تفاوتی را برای گوشی‌ های خود از نظر دوربین اعمال نکرده است. هر دو گوشی با سه سنسور ۵۰ مگاپیکسلی، ۵ مگاپیکسلی اولتراواید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو روانه بازار می‌ شوند. علاوه بر این دوربین سلفی هر دو گوشی نیز ۱۳ مگاپیکسلی بوده و با گشودگی دریچه دیافراگم یکسان عملکردی کاملا مشابه خواهند داشت.

هنگام عکاسی با دوربین این گوشی‌ ها شاید تفاوت جزئی در تصاویر را بتوان مشاهده کرد. این تفاوت به واسطه پردازشگر قدرتمندتر گوشی گلکسی A15 به وجود می‌ آید. اگر دوربین مهم‌ ترین فاکتور برای شما در خرید گوشی میان رده است، انتخاب هر کدام از این دو مدل تفاوتی ندارد.

تفاوت گوشی گلکسی A15 و گلکسی A14 از نظر باتری و شارژدهی

مقایسه گوشی Galaxy A14 و Galaxy A15 از نظر نوع باتری و میزان شارژدهی نیز می‌ تواند به شما کمک کند تا انتخاب خود را از بین این دو میان رده با توجه به نیازی که دارید به درستی انجام دهید. بر روی هر دو گوشی یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی به کار رفته است. در عین حال استفاده از آداپتور ۲۵ وات درون جعبه گوشی گلکسی A15 نشان می‌ دهد که نسبت به نسل قبلی که دارای آداپتور ۱۵ وات است، سرعت شارژ بیشتری را از آن مشاهده خواهید کرد. هر دو گوشی از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌ کنند.

گوشی گلکسی A14 بخریم یا گلکسی A15؟

با مقایسه گوشی گلکسی A14 و گلکسی A15 اطلاعات کافی در خصوص این دو میان رده به دست آوردید. به احتمال فراوان شما نیز با این سوال مواجه شوید که گوشی گلکسی A14 بهتر است یا گلکسی A15؟

با توجه به پردازنده توانمند گوشی سامسونگ گلکسی A15 و همچنین به لطف بهره‌ گیری از نمایشگر با کیفیت‌ تر، کاربرانی که به دنبال انجام بازی با گوشی هستند، می‌ توانند به سراغ خرید این مدل بروند. در عین حال اگر صرفا برای شما کیفیت عکاسی و فیلمبرداری مهم است، توصیه می‌ کنیم به سراغ خرید نسخه ارزان‌ تر یعنی گوشی گلکسی A14 بروید.

 

ثبت دیدگاه