Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_ENCODING in /home/whalet/domains/whaletel.com/public_html/index.php on line 3
فیلتر شدن برنامه دیسکورد توسط دادستانی کشور
پروفایل

با دستور دادستانی کشور، اپلیکیشن دیسکورد فیلتر شد

دادستانی کشور دستور فیلتر دیسکورد را اعلام کرد. این خبری است که در یکی دو روز اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده است. آخرین بار در سال ۱۴۰۱ اپلیکیشن دیسکورد فیلتر شده بود. با این حال پس از پیگیری‌ های متعدد در دی ماه همان سال این اپلیکیشن رفع فیلتر شد. از ساعاتی پیش اعلام شد که بنابر دستور مقامات قضایی و دادستانی کشور مجددا این اپلیکیشن فیلتر شود. بنابر گفته مقامات قضایی با توجه به امکان ارسال محتوای جنسی در این اپلیکیشن دستور فیلترینگ آن صادر شده است. با توجه به اطلاعاتی که منتشر شده است، هیچگونه نظارتی بر روی محتوای موجود در دیسکورد وجود ندارد. به همین علت در برخی از کانال‌ ها و گروه‌ ها چندین فیلم غیر اخلاقی انتشار یافته و سبب فیلترینگ این پلتفرم شده‌ اند.

فیلتر شدن دیسکورد و مشکلات گیمرها

با فیلتر شدن دیسکورد جامعه گیمرها و بازی‌ سازان دچار آسیب جدی می‌ شوند. علیرغم تلاش‌ های بسیاری که وزارت ارتباطات مدعی است برای رفع فیلتر گوگل پلی انجام داده ولی تاکنون موفق به دریافت نتیجه مطلوب نشده و این فروشگاه گوشی هی اندرویدی گوگل همچنان در فیلتر به سر می‌ برد. طبق آخرین آمار اعلام شده بیش از ۳۴ میلیون گیمر در ایران فعالیت خود را انجام می‌ دهند. با وجود اینکه دولت سیزدهم وعده‌ های زیادی برای بهبود اوضاع گیمینگ داده است ولی به هیچ عنوان نتوانسته آن ها را عملی کند. امروز نیز با فیلتر شدن دیسکورد گیمرها مجددا با یک خبر بد مواجه شدند.

دلیل فیلتر شدن دیسکورد توسط دادستانی

بعد از آنکه دادستانی کشور دستور فیلتر شدن دیسکورد را ابلاغ کرد، محدودیت‌ های جدیدی پیش روی گیمرهای ایرانی قرار گرفت. با این حال با توجه به آزاد بودن نشر محتوا و همچنین اینکه هیچگونه محدودیتی برای جلوگیری از محتوای جنسی جلوی کاربران قرار ندارد، دادستانی کشور دستور فیلتر شدن این اپلیکیشن را داد. دیسکورد را می‌ توان یکی از محبوب‌ ترین پلتفرم‌ ها برای گیمرها عنوان کرد. جالب است بدانید در سراسر دنیا بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر وجود دارند که در این برنامه عضو هستند. دیسکورد به توسعه دهندگان نیز آسیب‌ های زیادی وارد می‌ کند. با استفاده از دیسکورد به راحتی می‌ توان برقراری تماس صوتی و تصویری را انجام داد. علاوه بر این وجود منابع آموزشی و انجمن‌ های تخصصی در این اپلیکیشن جذابیت استفاده از آن را برای کاربران افزایش داده است.

 

 

ثبت دیدگاه